Aradığınız Bilgi ile İlgili Kelimeleri Aşağıdaki Kutucuğa Yazarak Tam Aradığınızı Bulabilirsiniz
Google

Adım (Step) Motorlar


Step motorlar çok hassas hız ve motor kontrolünde kullanılırlar.Bu motorlar düşük hızlarda yüksek tork verirler.Bu motorların temel çalışma prensipleri darbelerdir.Her darbe verildiğinde motor belirli bir miktar döner.Örneğin 36 derecelik bir step motor her darbe verilişinde 36 derece döner.

Adım(step) motorların darbe ile çalışıyor olması bu motorları mikrokontroler devrelerinde kullanılmak için çok elverişli kılmıştır.Mikrokontrollerden çeşitli basamaklarda gelen sinyallere göre motor istenilen açı kadar döndürülebilir.

Adım(Step) motorların diğer bir önemli avantajlarıda geribesleme devresine ihtiyaç duymamalarıdır.Bu motorlarda bir adımda oluşabilecek muhtemel bir hata bir sonraki adıma aktarılmaz.
Bunlarla birlikte adım(step) motorların devir hızlarının dakikada 2000 devirle sınırlı olması ve fiyatlarının yüksek olması en büyük dezavantajlarıdır.

Genel olarak adım(step) motorlarının iki fazı bulunur,fakat üç veya beş fazlı motorlarda bulunmaktadır.