Aradığınız Bilgi ile İlgili Kelimeleri Aşağıdaki Kutucuğa Yazarak Tam Aradığınızı Bulabilirsiniz
Google

3.Relüktans Motorlar(Reluctance Motors)

Relüktans motorların yapısı gölge kutuplu motorlara benzer.Gölge kutuplu motordaki bakır halkaların yerine kutup yüzeylerinin bir kısmı hava aralığı fazla olacak şekilde oyulmuştur.Ortadaki rotor ile kutuplar arasında kutbun bir kısmında hava aralığı çok küçük diğer kısmında ise hava aralığı büyüktür.Hava aralığı büyük olan kısım manyetik akının geçişine büyük direnç gösterir.Hava aralığı çok küçük olan kısım ise daha küçük bir direnç gösterir.Kullanılan rotor üç fazlı asenkron motorun kısa devreli rotoru gibidir.

Stator sargısına alternatif akım uygulandığında bobinden sinüsoidal bir akım geçer.Değişen bir manyetik akı meydana gelir.Statörün N kutbundan S kutbuna doğru giden kuvvet çizgileri büyük hava aralığından geçerken büyük bir manyetik dirençle küçük hava aralığından geçerken daha küçük bir manyetik dirençle karşılaşırlar.Dolayısiyle kutupların manyetik akıları kutup yüzeylerinde daha küçük direnç gösteren kısma doğru kayarlar.Böylece kutupların manyetik akıları her yarım peryotta yön değiştiriler.Rotor bu manyetik akının kutup yüzeyindeki hareketinin sağladığı etki ile döner.
Manyetik akının kayması büyük hava aralığı olan kısımdan küçük hava aralığı olan kısma doğru olduğu için rotorda bu yönde döner.
Relüktans motorların aşırı yük kapasiteleri ve verimleri düşük
tür.